[O2] TOUR II - zapala się lampka ASR i silnik drży

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • duko
    Classic
    • 2012
    • 15

    [O2] TOUR II - zapala się lampka ASR i silnik drży

    Moim zdaniem problem tkwi w pompie paliwa, lub w jej "okolicach". Natychmiast po włączeniu zapłonu (nie włączając rozrusznika) powinno być przez chwilę słychać pracę pompy, co doprowadza paliwo do wtryskiwaczy i sprawia odpowiednie ciśnienie w układzie paliwowym. Warto spróbować rozruchu w ten sposób, że kilkakrotnie włączyć zapłon bez rozrusznika aby dopłynęło paliwo, i np za trzecim razem włączyć rozrusznik.
    O ile się nie mylę w pompie jest zawór zwrotny utrzymujący przez jakiś czas właściwe ciśnienie, i on może być nie szczelny, np zabrudzony.
  • kult0035
    Rider
    • 2011
    • 265
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] TOUR II - zapala się lampka ASR i silnik drży

    Witam,

    nie znalazłem odpowiedzi na forum....więc pytam (wiem, że najlepiej podpiąć samochód pod kompa, ale na razie nie mam gdzie.)

    Otóż już trzeci raz w ciągu ostatniego miesiąca zapala mi się po odpaleniu gorącego silnika (po przerwie w podróży, np. po zakupach gdy odpalam cieply silnik; jak na razie nigdy nie zapaliło się to podczas rozruchu zimnego silnika, ani w trakcie jazdy) lampka ASR (tak jakby auto się właśnie ślizgało przy przyspieszaniu, kiedy ja właśnie stoję). W tym samym momencie silnik bardzo mocno drży, tak jakby nie palił na wszystkie cylindry, tylko na dwa-trzy. Czasami dołącza się po chwili żółta lampka sygnalizująca kłopoty z silnikiem, choć ostatnim razem się nie zapaliła. Po przejechanu kilkuset metrów i potem zgaszeniu auta problem mija (jak na razie) przy ponownym odpaleniu (choć jednego razu nie minął i trwał około 30 kilometrów -akurat wtedy silnik "wyrównał" i nie drżał, ale był wyraźnie słabszy, nie chciał jechać szybciej niż 100km/h, a akurat jechałem autostradą).

    Dwa pierwsze razy kładłem na karb dużej ilości śniegu (wiem, że to w sumie żadne usprawiedliwienie), dzisiaj droga czarna i plus 8 stopni.

    Myślę, że nie jest to problem np. z czujnikiem ABS (wykorzystywane przez system ASR), gdyż lampka ABS-u się nie zapala.

    Spotkał się ktoś kiedyś z takimi objawami?

    Czy jednak tylko ASO? Zostało mi 3 tygodnie gwarancji, a akurat minęło mi 30.000 przebiegu. Gdybym zgłaszał to w ramach gwarancji, to pewnie najpierw muszę zrobić przegląd po 30.000, za który skasują mnie jak za zboże. A jak znam życie, to problemu mi nie usuną, co najwyżej wykasują błąd kompem. Bo jest to błąd sporadyczny. I za miesiąc, jak się znów pojawi to i tak będę się z tym sam borykał...

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      kult0035, a podłaczałeś auto pod kompa?
      może są jakieś błędy skoro jak mówisz zapala się "helikopterek"
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • kult0035
        Rider
        • 2011
        • 265
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        piotrek_gdy, w pierwszym zdaniu piszę, że nie, bo nie mam gdzie....

        Komentarz

        • sew1981
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10986
          • Fiat

          #5
          kult0035, do dobrego mechanika, a jak nowe auto to do aso, bo to nie wygląda na przelewki. Ja bym tak nie jeździł na Twoim miejscu, bo coś może się rozsypać w końcu. Może to coś z rozrządem, może to coś z lpg, może to co innego, ale warto się tym zająć szybko.

          Komentarz

          • kult0035
            Rider
            • 2011
            • 265
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez sew1981
            kult0035, do dobrego mechanika, a jak nowe auto to do aso.......
            wiem....tylko auto kupiłem u Daniela w Krakowie, i miejscowe ASO mnie bardzo nie lubią (z wzajemnością - poziom obsługi jest żenujący)

            ....swoje przeszedłem z nimi, gdy wymieniałem sprężyny z tyłu, te co Skoda dawała felerne....

            ehhh....chyba jeszcze raz się zmuszę ( i zapłacę za ten przegląd.....)

            a wracając do mojego pytania - spotkał się z tym ktoś?

            kiedyś (w starszym modelu) problemem był ponoć kabelek sterujący (wzbudzający) alternator...ale to było w modelach sprzed około 10 lat - tyle znalazłem w google...

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              kult0035, podbij do kolegi german81 (Wrocław) numer tel masz w jego podpisie, napewno na początek zrobicie wstępną diagnozę, żebyś wiedział przynajmniej po co jechać do ASO i żebyś nie zapłacił za nic.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • kult0035
                Rider
                • 2011
                • 265
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez alxxx
                kult0035, podbij do kolegi german81 (Wrocław).....
                dzięki, poszło zapytanie PW czy kolega ma czas, możliwości i ochotę

                Komentarz

                • Kicer
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 217

                  #9
                  Hmmm... Możesz pojechać zgłosić, jak nie pali ci się komunikat zrób przegląd to czym się przejmujesz. Mogą cię w pompke pocałować. Zgłoś teraz to będziesz miał podkładowe ze usterka występowała jeszcze w czasie gwarancji. ( tylko zachowaj kopię zlecenia na później)

                  Pozdrawiam MArcin
                  Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                  Komentarz

                  • kult0035
                    Rider
                    • 2011
                    • 265
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Na razie udało mi się podłączyć ELM 327. Pokazał błąd:

                    P0351
                    IGNITION COIL “A” PRIMARY/SECONDARY CIRCUIT

                    czyli błąd cewki zapłonowej/zapłonu. Wymienię świece i zobaczę, czy pomoże. Myślicie, że 30.000 km na LPG mogło im już aż tak dać w kość, że pokazuje błąd, czy to coś poważniejszego?

                    A jutro lub w kolejnych dniach kolega z forum obiecał mi podłączyć VCDS-a

                    [ Dodano: Nie 06 Sty, 13 16:24 ]
                    Witam,

                    auto było już pod VCDS-em. Pokazał kilka błędów, ale wszystkie związane z zapłonem na 1 i 4 cylindrze. Czyli wygląda, że to jednak problem z cewką....cóż, teraz wymienię świece i zobaczę co będzie....w następnej kolejności cewka......alternatywnie pojadę na przegląd do ASO....

                    Był też sprawdzany moduł ABS-bez błędów.

                    WNIOSEK: Jeśli jest problem z cewką zapłonową (czy też świecami) może zapalać się lampka ASR....może to niezbyt logiczne, ale tak właśnie u mnie było

                    Komentarz

                    • dontak
                      Rider
                      • 2008
                      • 586
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Chłopie Ty nie kombinuj tylko jedź do ASO. Zapłacisz z 600 pln za przegląd ale będziesz miał podkładkę że usterka była zgłaszana na gwarancji. U mnie trzy dni przed końcem gwarancji znaleźli uszkodzoną UPG! Wszystko zrobili w ramach gwarancji, a też chciałem odpuścić bo objawy nie wskazywały na uszczelkę!
                      OIII 1.2 TSI 105 KM

                      Komentarz

                      • Kicer
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 217

                        #12
                        Nie wiem czy jeszcze ta informacja serwisować występuje ale do wymiany jest cewka zaplonowa. Świece zostaw trochę za mało przyjechałem żeby były już do wymiany. Zapytam raz jeszcze. Pali ci się informacja ze przegląd do zrobienia jest? Jak nie to nie musisz robić przeglądu i mogą ciebie cmoknac. A tak powymieniasz i nic z tego nie będzie pożytecznego...

                        Nie chce być złośliwy ale przyszła koza do woza... I po co walczyć z aso? Potem jak se pan Heniek ze stodoły nie radzi to i tak tam trzeba jechać. A teraz ciężko i z bólem serca i może kieszeni.

                        Pozdrawiam MArcin
                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                        Komentarz

                        • kult0035
                          Rider
                          • 2011
                          • 265
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Witam,

                          ehh....zarobiony jestem do środy włącznie...a potem pomyślę o tym ASO.....choć ASO to zło

                          Komentarz

                          • Carlo8809
                            Classic
                            • 2012
                            • 24

                            #14
                            Witam, też polecam jednak ASO bez kombinowania. Ja miałem podobny problem z tymi kontrolkami (zapalała mi się kontrolka ASR, check engine i czasem EPC) oraz auto czasem się ksztusiło przy dodawaniu gazu. Ale okazało się w ASO, że rozregulowała mi się przepustnica. Chwila strachu, 200 zł i po problemie.
                            Diesels are for elderly people

                            Komentarz

                            Pracuję...